زیارت عاشورا
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
«ایهاالناس بدانید گدای حسنم»
دانش تا همراه بردباری نگردد، نتیجه ندهد . [امام علی علیه السلام]

 

13 واقعیت چینی که شاید نشنیده باشید 

مائو تسه تونگ رهبر چین در سال 1973 در دیدار با هنری کسینجر مشاور وقت امنیت ملی دولت ریچارد نیکسون به او پیشنهاد داد برای افزایش جمعیت آمریکا 10 میلیون زن چینی را به آمریکا بفرستد.
چینی ها مردمانی خاص هستند. چین یک کشور باستانی با تاریخ و فرهنگی کهن است و هم اکنون از هر 5 نفر در دنیا یک نفر چینی است.

اما این مردم ویژگی های منحصر به فرد و فرهنگ و عاداتی خاص دارند که تنها مخصوص خودشان است و در دیگر نقاط دنیا دیده نمی شود . در زیر به 13 ویژگی و اطلاعات جالب درباره چین اشاره می شود که شاید پیشتر نشنیده یا کمتر شنیده باشید:

1- شهرهای بزرگ چین بسیار آلوده است. واقعیت این است که چینی ها آب و هوا و محیط زیست را فدای توسعه کرده اند و هم اکنون در بسیاری از شهرهای بزرگ این کشور آلودگی هوا در حد کشنده و وحشتناک است. برای مثال در شهر پکن آلودگی هوا به ویژه در ماه های پاییز و زمستان به حدی می رسد که طبق تخمین ها معادل مصرف روزانه21 نخ سیگار برای ریه هر شهروند ساکن در این شهر ضرر دارد.

13 واقعیت چینی که کمتر شنیده اید (+عکس)


2- در چین قانون تک فرزندی حاکم است. هر چند در سال گذشته اصلاحاتی در این قانون اعمال شد و  استثنائاتی در این قانون به عمل آمد اما شهروندان چینی مجاز به داشتن یک بچه بیشتر نیستند. با توجه به فرهنگ مرد سالار این کشور سالانه 1 میلیون مادر بی رحم چینی با متوجه شدن این نکته که جنین در رحم شان دختر است، چنین خود را سقط می کنند تا نوزاد پسر به دنیا بیاورند.

13 واقعیت چینی که کمتر شنیده اید (+عکس)


3- چین به سرعت در حال توسعه و پیشرفت است و هم اکنون بزرگ ترین کشور صادرکننده کالا به جهان و دومین اقتصاد بزرگ جهان است اما در همین کشور 100 میلیون کارگر مجبورند روزانه با در آمدی معادل 1 دلار در روز زندگی کنند.

13 واقعیت چینی که کمتر شنیده اید (+عکس)


4- در چین در یقه لباس فرم ماموران قطار سوزن قرار می دهند تا سرشان صاف باشد و به اطراف و پایین نچرخد.



13 واقعیت چینی که کمتر شنیده اید (+عکس)


5 - سالانه بیش از 4 میلیون گربه و بیش از این میزان سگ در چین خورده می شود.



13 واقعیت چینی که کمتر شنیده اید (+عکس)

13 واقعیت چینی که کمتر شنیده اید (+عکس)


6- پلیس راه چین برای تامین ایمنی جاده ها از غاز به جای سگ استفاده می کند . استدلال چینی ها این است که غاز نسبت به انسان شعاع دید بهتری داشته و سریع تر در برابر تهدیدات واکنش نشان می دهد.

13 واقعیت چینی که کمتر شنیده اید (+عکس)


7- چینی ها در سال 45 میلیارد چوب غذاخوری مصرف می کنند. این آمار در صورت تقسیم برجمعیت 1 میلیارد و 300 میلیونی چین برای هر نفر چینی سالانه حدود 40 چوب غذا می شود. یعنی چینی ها به طور متوسط هر 9 روز یکبار چوب غذاخوری خود را تعویض می کنند.



13 واقعیت چینی که کمتر شنیده اید (+عکس)


8- رسم عجیبی در برخی نقاط چین وجود دارد و آن این است که همه ساله همزمان با آغاز بهار چینی ها ادرار فرزندان پسر بالای 10 سال را در ظرف هایی جمع اوری می کنند و از آن در آب پز کردن تخم مرغ استفاده می کنند. چینی ها معتقدند آب پز کردن تخم مرغ در ادرار پسر بچه های بالای 10 سال برای سلامت بدن مفید است.

13 واقعیت چینی که کمتر شنیده اید (+عکس)


9- هم اکنون و در قرن 21 هنوز 30 میلیون چینی در غارها زندگی می کنند.

13 واقعیت چینی که کمتر شنیده اید (+عکس)


10- در چین هر 30 ثانیه یک نوزاد معلول به دنیا می آید.

13 واقعیت چینی که کمتر شنیده اید (+عکس)


11- استفاده و فروش و مصرف دستگاه بازی " پلی استیشن" در چین ممنوع است.



13 واقعیت چینی که کمتر شنیده اید (+عکس)

12- طولانی ترین و بلند ترین ترافیک خودرو تاریخ جهان در شانگهای چین اتفاق افتاده است. این ترافیک بزرگ 100 کیلومتر طول داشت و  رفع آن 12  روز به طول انجامید.


13 واقعیت چینی که کمتر شنیده اید (+عکس)


 13- چینی ها در سال 1973 برای افزایش جمعیت آمریکایی ها به این کشور پیشنهاد دادند که حاضرند 10 میلیون زن چینی را برای باروری به آمریکا بفرستند.این پیشنهاد در دیدار مائو تسه تونگ رهبر انقلاب چین با هنری کسینجر مشاور وقت امنیت ملی کابینه ریچارد نیکسون در سال 1973 مطرح شد. مائو در دیدار با کسینجر مطرح کرد چین کشور بسیار فقیری است و چیزی برای صادرات به آمریکا ندارد ولی دهها میلیون زن در سن باروری دارد و می تواند آنها را به آمریکا صادر کند. در پاسخ به این پیشنهاد کسینجر نیز به شوخی گفت :در این صورت ما هم قول می دهیم بابت این صادرات تعرفه گمرکی نگیریم. "البته این پیشنهاد هیچ گاه عملیاتی و منتشر نشد اما بعدها اسناد وزارت خارجه آمریکا نشان داد این گفت و گو بین مائو و کسینجر صورت گرفته است. در آن زمان " وانگ هایجونگ " مشاور وزارت خارجه چین که در گفت و گوهای کسینجر و مائو حاضر بود گفت:اگر متن این پیشنهاد مائو در متن رسمی ملاقات دو مقام نوشته و ضبط شود و سپس منتشر شود ، ممکن است دردسر ساز شود و سبب ناراحتی مردم چین و تحریک احساسات ملی آنان شود. از این رو با توافق مائو و کسینجر این بخش از گفت و گوهای خصوصی دو مقام چینی و آمریکایی که با شوخی و خنده دو طرف همراه بود، از متن مذاکرات حذف شد، اما سال ها بعد در اسناد آرشیوی وزارت خارجه آمریکا منتشر شد.


13 واقعیت چینی که کمتر شنیده اید (+عکس)

منبع: تابش نیوز


نوشته شده توسط : محبان الحسن | چهارشنبه 93 آبان 7 ساعت 2:5 عصر

تمام آنچه در این وبلاگ می خوانید
شعر ولادت امام حسن مجتبی علیه السلام
پیش نویس قانون 2015 عاری سازی ایران از سلاح هسته ای
آقا جان بطلب یا امام رضا!
زبان حال امام حسن عسگری علیه السلام
تسلیت باد شهادت امام حسن عسکری علیه السلام
آه کربلا، کربلا، کربلا
زمینه‏ ها و ریشه‏ های واقعه عاشورا در بیانات مقام معظم رهبری
غلامرضا سازگار-شعر مرثیه حضرت علی اکبر
حتما بخوانید/13واقعیت چینی که شاید نشنیده باشید
شرکت زنان در دسته های سینه زنی و زنجیرزنی /نظر فقها
[عناوین آرشیوشده]
blogکد بازی تمرکز حواس