زیارت عاشورا
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
«ایهاالناس بدانید گدای حسنم»
دانش را به دست نیاورد، مگر کسی که درس خود را ادامه دهد . [امام علی علیه السلام]
کم تحرکی، کم وزنی و نیز عدم تغذیه مناسب از جمله کمبود لبنیات در رژیم غذایی و افزایش مصرف نوشابه می‌تواند روند ابتلا به پوکی استخوان را سرعت دهد.
پوکی استخوان

یک متخصص داخلی می‌گوید: افراد برای پیشگیری از ابتلا به پوکی استخوان تنها تا 30 سالگی فرصت دارند توده استخوانی خود را افزایش دهند.

 

دکتر تورج احمدی جویباری به مناسبت روز جهانی پوکی استخوان در گفت‌وگو با ایسنا، پوکی استخوان را کاهش توده استخوانی عنوان کرد که به تدریج و با افزایش سن افراد ایجاد می‌شود.

 

وی تصریح کرد: روند کاهش توده استخوانی در افرادی که سابقه ژنتیکی ابتلا به پوکی استخوان داشته یا از ذخیره استخوانی مناسبی برخوردار نیستند و نیز در زنان در دوران یائسگی به دلیل کاهش هورمون‌های تخمدانی از سرعت بیشتری برخوردار است.

 

به گفته جویباری علاوه بر این عوامل، کم تحرکی، کم وزنی و  ادامه مطلب...

نوشته شده توسط : محبان الحسن | چهارشنبه 93 مهر 30 ساعت 9:25 صبح
چند بار برای تان پیش آمده که ظهرها چرت تان گرفته و برای اینکه کارتان نیمه کاره نماند، قهوه یا چای نوشیده اید؟ چند بار خمیازه کشیده اید، بی آنکه راه حل مناسبی برای فرار از این خواب آلودگی داشته باشید؟

به گزارش پایگاه خبری «سلامانه» به نقل از سایت «فاکس نیوز»، اگر دنبال افزایش تمرکز و «خلاقیت» خود هستید یا فقط می خواهید ذهن تان را خالی کنید، از پشت میزتان بلند شوید و کمی قدم بزنید؛ به همین سادگی.


طبق تحقیق جدیدی که انجام شده، وقتی صبح یا بعداز ظهر حس خواب آلودگی یا از دست رفتن انرژی می کنید، 15 دقیقه قدم زدن دوباره شما را سرشار از انرژی می کند تا بقیه روز را با قدرت به کارتان ادامه دهید. اگر این قدم زدن با هوای تمیز و در جای سرسبز باشد، که تاثیر بسیار بیش تری خواهد داشت.


این تحقیق هم چنین نشان داد، یک فرد عادی به طور متوسط در طول روز، 50 تا 70 درصد می نشیند. به زیاد نشستن «بیماری نشستن» می گویند و هر چه مقدار آن بیش تر شود، بیش تر در خطر دیابت، سرطان، چاقی یا بیماری قلبی قرار می گیرد.

قدم زدن نه تنها با این مشکل مبارزه می کند، خلاقیت را هم تا 60 درصد افزایش می دهد. حالا چه می گویید؟



نوشته شده توسط : محبان الحسن | شنبه 93 مهر 26 ساعت 4:7 عصر

روز عید غدیر، آقا امیرالمومنین حضرت علی ابن ابیطالب یه عیدی خوب به یکی از دوقلوها داد.

آخر مراسم جشن هیئت، قرعه کشی سفر کربلا انجام شد که قرعه اش به اسم داداشم در اومد. خوشا به سعادتش. تو جمعی که حدودا 1000 نفر بودن، ارباب طلبیدش. نمی دونم اصلا خودم قبل از اینکه شمارش رو بخونن یه نیگا بهش کردم و به دلم اومد که اون اسمش درمیاد. ان شاءاله که زیارت کربلا و عتبات قسمت همه دوستداران و عاشقان حسینی بشه. اینجور موقع ها اولش خود آدم باورش نمیشه اسمش دراومده. اونم خیلی هیجان زده و شوکه شده بود. ولی خوب به قول بچه ها پرچم بالا بود!

از طرف جایی که خدمت میکنه یه برگه دیدار با رهبری داشت برا صبح همون روز. خودش نتونست بره و به یکی از دوستانش داد. از اینطرف عوضش دراومد و کربلا قسمتش شد.

اللهم ارزقنا زیاره حرم الحسین علیه السلام بکربلاء!

 



نوشته شده توسط : محبان الحسن | چهارشنبه 93 مهر 23 ساعت 5:46 عصر
جزئیات طرح برخورد با کشف حجاب و ماهواره
برخی از نمایندگان مجلس طرحی را ارائه کرده‌اند که در آن نحوه برخورد با کشف حجاب در وسایل نقلیه، پوشش نامناسب زنان در انظار عمومی و نیز واحدهای مسکونی که ماهواره نصب کرده‌اند، مشخص شده است.

به گزارش ایرنا، این طرح که در جلسه علنی 17 مهر مجلس شورای اسلامی اعلام وصول شد «صیانت از حریم عفاف و حجاب» نام دارد و به امضای 36 نماینده همچون روح‌الله حسینیان، حسین نجابت، غلامرضا مصباحی مقدم، مهرداد بذرپاش، ابراهیم کارخانه، زهره طبیب‌زاده، فاطمه آلیا، نیره اخوان بیطرف، لاله افتخاری و حسن کامران رسیده است.

در یکی از مواد این طرح از نیروی انتظامی خواسته شده با بکارگیری نیروهای زن آموزش دیده در انظار و امکان عمومی به بانوان فاقد حجاب شرعی تذکر بدهد و زنانی که با پوشش غیرشرعی و نامناسب، عفت عمومی را جریحه‌دار می‌کنند ابتدا متعهد به شرکت در دوره های آموزشی و سپس محکوم به پرداخت جریمه نقدی از دو تا ده میلیون ریال کند.

در ماده یک این طرح هم آمده است «چنانچه راننده یا سرنشینان وسایل نقلیه اقدام به کشف حجاب، روزه خواری، مزاحمت برای نوامیس یا حرکات غیرمتعارف خلاف عفت عمومی» کنند باید یک میلیون ریال جریمه شوند و در صورت تکرار علاوه بر 10 نمره منفی، وسیله نقلیه به مدت 72 ساعت توقیف می‌شود.

طبق ماده پنج این طرح، اشتغال به کار بانوان در واحدهای صنفی باید ادامه مطلب...

نوشته شده توسط : محبان الحسن | چهارشنبه 93 مهر 23 ساعت 5:27 عصر

تمام آنچه در این وبلاگ می خوانید
شعر ولادت امام حسن مجتبی علیه السلام
پیش نویس قانون 2015 عاری سازی ایران از سلاح هسته ای
آقا جان بطلب یا امام رضا!
زبان حال امام حسن عسگری علیه السلام
تسلیت باد شهادت امام حسن عسکری علیه السلام
آه کربلا، کربلا، کربلا
زمینه‏ ها و ریشه‏ های واقعه عاشورا در بیانات مقام معظم رهبری
غلامرضا سازگار-شعر مرثیه حضرت علی اکبر
حتما بخوانید/13واقعیت چینی که شاید نشنیده باشید
شرکت زنان در دسته های سینه زنی و زنجیرزنی /نظر فقها
[عناوین آرشیوشده]
blogکد بازی تمرکز حواس