زیارت عاشورا
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
«ایهاالناس بدانید گدای حسنم»
آن که چیزى را جوید ، بدان یا به برخى از آن رسد . [نهج البلاغه]

 

فعالیت شرکت گوگل

گوگل

گوگل، یکی از بزرگترین شرکت های تکنولوژی و فناوری به حساب می آید که در میان کاربرانش بسیار محبوب است اما این محبوبیت مسیر جاسوسی از کاربران را ساده تر می‌کند.

به گزارش مهر، گوگل بزرگترین موتور جستجوی جهان است که قابلیت های فراوانی برای جذب کاربران دارد. گوگل دارای میلیاردها صفحه وب در فهرست جستجوی خود است تا کاربران بتوانند تمام موضوعات دلخواهشان را در آن جستجو کنند. گوگل دارای بخش های مختلفی مانند: گوگل نیوز، گوگل بوک، گوگل مترجم، جی میل، گوگل پلاس، گوگل مپ( نقشه) و ... است.

بنا به اسنادی که در یک خبرگزاری فرانسوی منتشر شده، گوگل به سادگی از حساب های شخصی کاربران خود جاسوسی می کند بدون اینکه آنها از این موضوع اطلاع داشته باشند. آیا شما اکانت (حساب) جی میل دارید؟ با پاسخ به این سوال به سادگی می توان پی به جاسوسی سرویس های پشتیبان گوگل از حساب های شخصی کاربران پی برد.

فابریس اپلبوین، یکی از متخصصان فناوری در این رابطه می گوید: "اطلاعات بسیار مهمی مانند شماره حساب یا رمز ورود و غیره را از طریق ای- میل جا به جا نکنید، آیا تاکنون به کرات با اخباری نظیر این تیترها مواجه نشده اید: " حساب کاربران هک شد، حساب یک کاربر در مدت یک ساعت خالی شد!"



پروژه های مختلف گوگل
در دهه اخیر، گوگل فعالیت های متفاوتی را نسبت به سال های گذشته آغاز کرده است. این فعالیت ها راه اندازی ماهواره، عینک گوگل یا ساخت اتومبیل و .. را شامل می شود. به عنوان مثال، گوگل ساخت اتومبیل های بدون سرنشین را آغاز کرده تا رفتارهای پرخطر رانندگان که باعث تصادف می شود را حذف کند؛ اما این تنها ظاهر تکنولوژی پروژه است زیرا گوگل بنا به جی.پی.اس نصب شده در داخل خودروها می تواند در هر لحظه از شبانه روز به مکان دقیق رانندگان واقف باشد. این برنامه ها با اهداف بلند مدت اجرا می شوند، زیرا روزی فرا خواهد رسید که افراد عالی رتبه کشورها از این ماشین ها خریداری کرده و چه فرصتی بهتر از اینکه گوگل بتواند به اعمال جاسوسی خود ادامه دهد؟

عینک هوشمند یا جاسوسی هوشمند؟
این عینک با تکنولوژی بلوتوث به گوشی های اندروید و آیفون وصل می شود. Google Glasses می تواند اطلاعات را به وسیله وای فای دریافت کند. این عینک قادر به دریافت دستورات صوتی از سوی کاربران بوده تا استقبال از این محصول را افزایش دهد.

عینک بلوتوث دار و هوشمند گوگل


آیا جاسوسی امریکا از طریق تلفن های همراه را به خاطر دارید؟ جاسوسی امریکا تنها به تلفن های شهروندان امریکایی ختم نشد بلکه به مقامات سایر کشورها مانند آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان یا مقامات برزیلی و غیره را نیز را در برگرفت. گوشی تلفن همراه، فناوری و تکنولوژی می تواند تبدیل به سلاحی در دست دشمن شود. در واقع، پس از یادآوری جاسوسی امریکا از تلفن همراه باید گفت که عینک گوگل نیز می تواند وسیله ای ساده تر از تلفن همراه برای جاسوسی و گوش کردن به صحبت های کاربران باشد.

پرنده جاسوسی گوگل به پرواز در می آید
اسکای باکس، کمپانی است که در ارائه عکس هایی با رزولوشن بالا از طریق ماهواره فعالیت دارد. اخیرا خبری مبنی بر سرمایه گذاری میلیون دلاری گوگل در این بخش منتشر شد که گوگل برای افزایش کیفیت سرویس های نقشه خود یعنی گوگل ارث و گوگل مپس به آنها نیاز دارد. گوگل مدعی شده است که با کمک این عکس ها نه تنها می تواند کیفیت نقشه های خود را افزایش داده بلکه به روز رسانی بهتری را نیز انجام دهد.

گوگل و Titan Aerospace؟!
گوگل به تازگی شرکت سازنده هواپیماهای سرنشین Titan Aerospace را خریداری کرده است. این شرکت، هواپیماهای کوچک بدون سرنشینی تولید می کند که از نور خورشید به عنوان سوخت استفاده کرده و امکان پرواز در فواصل طولانی و دراز مدت را داراست.

یک خبرگزاری فرانسوی می نویسد: "آیا روند فعالیت های شرکت گوگل در مدت اخیر نشان نمی دهد که این شرکت اهداف دیگری جز تکنولوژی و فناوری در سر دارد؟ این سوالی است که هنوز به درستی پاسخی به آن داده نشده، اما مسلما گذر زمان پاسخ مناسبی به این سوال خواهد داد زیرا کسی نمی تواند اثرات منفی تکنولوژی را انکار کند."

 

رقابت گوگل در بازار



نوشته شده توسط : محبان الحسن | دوشنبه 93 تیر 9 ساعت 11:0 عصر

تمام آنچه در این وبلاگ می خوانید
شعر ولادت امام حسن مجتبی علیه السلام
پیش نویس قانون 2015 عاری سازی ایران از سلاح هسته ای
آقا جان بطلب یا امام رضا!
زبان حال امام حسن عسگری علیه السلام
تسلیت باد شهادت امام حسن عسکری علیه السلام
آه کربلا، کربلا، کربلا
زمینه‏ ها و ریشه‏ های واقعه عاشورا در بیانات مقام معظم رهبری
غلامرضا سازگار-شعر مرثیه حضرت علی اکبر
حتما بخوانید/13واقعیت چینی که شاید نشنیده باشید
شرکت زنان در دسته های سینه زنی و زنجیرزنی /نظر فقها
[عناوین آرشیوشده]
blogکد بازی تمرکز حواس