زیارت عاشورا
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
«ایهاالناس بدانید گدای حسنم»
محبوب ترینِ کارها نزد خدا، شادمان ساختن مؤمن است، از طریق برطرف ساختن گرسنگی اش و یا زدودن اندوهش . [.رسول خدا صلی الله علیه و آله]

بهائیان و بابیان  :

پس از تیرباران باب پیروانش که به بابی مشهور بودند بر طبق بیانات باب در کتاب بیان به دنبال مظهر ظهور بعدی می­گشتند . در سال 1863 بود که میرزاحسین علی نوری یا همان بهاءالله خود را همان من یظهر الله موعود در کتاب بیان معرفی کرد . اکثر بابیان به او ایمان آورده و بهایی شدند . بهائیان به ربوبیت و خدایی بهاء معتقد هستند و می­گویند بهاء انبیاء و رسل را فرستاده زرتشت ، موسی ، عیسی و محمد و باب احکام او را به مردم می­رساندند و آیان او را بیان می­کردند . می­گویند هیچ کس  بعد از بهاء نمی­تواند به این امر قیام کند و مدعی این مقام شود مگر پس از انقطاع 1000 سال تمام و پس از این مدت این مقام برای کسی است که خدا (بهاءالله) او را ظاهر می­کند . همچنین می­گویند کسی که پیش از انقضاء 1000 سال تمام این مقام را ادعا کند کشتن او واجب است .

اساس فرقه بابیت از بین بردن همه کتاب­های غیربابی و قتل عام مخالفان بود ، درحالیکه اساس بهائیت رافت کبری ، رحمت عظمی و الفت با جمیع ملل بود .

 

 متون بهایی :

بهائیان معتقدند تمامی آثار بهاءالله وحی منزل از سوی خدا بر وی بوده است که این آثار عبارتند از :

1 – کتاب اقدس ( ام الکتاب دین بهائی ، کتاب شریعت و احکام ) .

2 – کتای ایقان ( در حل معضلات و مشکلات کتاب آسمانی و استدلال به زبان فارسی ) .

3 – کلمات مکنونه فارسی .

آثار عبدالبهاء :

1 – خطابات .

2 – رساله مدنیه به زبان فارسی .

3 – مفاوضات ( مشتمل بر رسائل مهم و فلسفه روحانی و تفسیر ) .

4 – الواح و وصایای مبارکه .

 

یک عقیده :

برنارد لوئیس معتقد است که حکومت­های اسلامی و جوامع مسلمانان هموراه در پذیرش ادیانی که پس از اسلام ظهور پیدا کرده­اند و به خدای یگانه اعتقاد یافته­اند مانند بهائیان دچار مشکلات فراوانی بوده­اند چراکه از یکسو نمی­توان پیروان این آئین­ها را همانند پیروان ادیان چندخدایی آسیا یا انیمیست در افریقا سرکوب کرد و از سوی دیگر هم برخورد با آنها همانند مسیحیان و یهودیان بها دادن به آنها است . به علاوه پذیرش آنها مغایر پذیرش ختمیت وحی در زمان پیامبر اسلام است .

 

مراسم طاهره قره العین

روزهای جمعه در مناطق  مختلف لندن که بیشتر ایرانیان سکونت دارند مانند « ایلینگ » ، « کنز نیگتون » و « اکتون » جلسه شعرخوانی و موسیقی ایرانی و سخنرانی­هایی برگزار می­شود . در این جلسات اشعار طاهره با اجرای هنری توسط بهائیان و متاسفانه مسلمانان خوانده می­شود . مبلغین بهایی مانند مینو نؤادی و ورقا شعر می­خوانند و آوازه خوانانی مانند عهدیه برنامه اجرا می­کنند . با کمال تاسف به دلیل عدم وجود برنامه­های مستمر کنسرت موسیقی ایرانی در لندن و با توجه به اینکه این برنامه­های موسیقی مجانی هستند تعدادی از ایرانیان غیربهائی علاقمند به موسیقی ایرانی نیز جذب این مراسم شده­اند . متاسفانه اکثر گروه موسیقی از مسلمانان تشکیل شده­اند . در این خصوص کتاب­ها و مقالاتی نیز منتشر و توزیع شده است مانند کتاب «طاهر قره العین » شاعر ملی ایران نوشته محرابی .

شایان ذکر است که به خاطر شهرت غزل معروف منسوب به وی ( گر به تو افتدم نظر چهره به چهره رو به رو .... ) اگر چه این غزل از صحبت لاری است که بارها در گذشته توسط تعدادی از خوانندگان سرشناس موسیقی ایران خوانده شده است این مراسم جاذبه­ای برای علاقمندان به موسیقی و شعر ایرانی بوجود آورده است .

 

 

 اعیاد با بیان بهائی :

1 – عید اعظم یا عید رضوان است که روز عید فطر بهائیان می­باشد که تا 21 روز امتداد دارد .

2 – عید میلاد باب است که در ابتدای روزی کار آمدن بهاء ان را بسیار احترام می­کردند ولی اکنون اعتبارش نزد بهائیان کم شده است .

3 – عید درویش که نامش لیله القدس است و یک شبانه روز است و از مستحدثات بهاء می­باشد .

4 – عیدی که بعد از بهاء به عنوان یادبود میلاد عباس افندی بوجود آمده است .



نوشته شده توسط : محبان الحسن | دوشنبه 89 اردیبهشت 20 ساعت 6:55 عصر

تمام آنچه در این وبلاگ می خوانید
شعر ولادت امام حسن مجتبی علیه السلام
پیش نویس قانون 2015 عاری سازی ایران از سلاح هسته ای
آقا جان بطلب یا امام رضا!
زبان حال امام حسن عسگری علیه السلام
تسلیت باد شهادت امام حسن عسکری علیه السلام
آه کربلا، کربلا، کربلا
زمینه‏ ها و ریشه‏ های واقعه عاشورا در بیانات مقام معظم رهبری
غلامرضا سازگار-شعر مرثیه حضرت علی اکبر
حتما بخوانید/13واقعیت چینی که شاید نشنیده باشید
شرکت زنان در دسته های سینه زنی و زنجیرزنی /نظر فقها
[عناوین آرشیوشده]
blogکد بازی تمرکز حواس