زیارت عاشورا
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
«ایهاالناس بدانید گدای حسنم»
چون حدیثى را شنیدید آن را فهم و رعایت کنید ، نه بشنوید و روایت کنید که راویان علم بسیارند و به کاربندان آن اندک در شمار . [نهج البلاغه]

فضیلت زیارت حضرت

روایات درباره فضیلت زیارت آن بانوی برگزیده اسلام بهترین سند در رابطه با فضایل آن بزرگوار است، که امامان معصوم پیروان خود را تشویق و توصیه به زیارت مرقد نورانی ایشان فرمودند و پاداش عظیمی برای آن بیان کردند که چنین پاداشی در باب زیارت اولاد موسی بن جعفر علیه السلام بعد از حضرت رضا علیه السلام بی سابقه است؛ ما در اینجا چند روایت را ذکر می‌کنیم:

امام رضا علیه السلام فرمود: «من زارها فله الجنة»:‌ « کسی که (فاطمه معصومه) را زیارت کند سزاوار بهشت خواهد بود».

2-امام جواد علیه السلام فرمود: « من زار قبر عمتی بقم فله الجنة»: «کسی که قبر عمه‌ام را در قم زیارت کند سزاوار بهشت است».

3-امام رضا علیه السلام فرمود, «من زارها عارفا بحقها فله الجنة»: «کسی که (فاطمه معصومه) را زیارت کند‌(در حالی که معرفت به حق او داشته باشد) پاداش او بهشت است.»

4-امام صادق علیه السلام فرمود: «ان لله حرما و هو مکة و للرسول حرما و هو المدینة، و لامیر المؤمنین حرما و هو الکوفة و لنا حرما و هو قم و ستدفن فیها امرأة من ولدی تسمی فاطمة، من زارها وجبت له الجنة»: «برای خدا حرمی است و آن مکه است و برای رسولخدا صلی الله علیه وآله و سلم حرمی است و آن مدینه می‌باشد و برای امیرالمؤمنین علیه السلام حرمی است و آن کوفه است و برای ما حرمی است وآن شهر قم می‌باشد و بزودی زنی از فرزندان من در آنجا دفن خواهد شد که نامش فاطمه است؛ هر کس او را زیارت کند بهشت بر او واجب خواهد شد».

این روایت با توجه به اینکه قبل از ولادت موسی بن جعفر علیه السلام از امام صادق علیه السلام صادر شده است دلیل بسیار روشنی است بر اینکه آمدن حضرت فاطمه معصومه به قم و دفن آن بزرگوار در حرم اهل بیت جزء اسرار غیبی بوده و تحقق آن خود دلیل روشنی بر حقانیت مکتب امامان معصوم علیهم السلام می‌باشد.

5-امام رضا علیه السلام به سعد اشعری قم، در ملاقاتی فرمود: از ما قبری در میان شما، هست، سعد عرض کرد: فدایت شوم قبر فاطمه دختر حضرت موسی بن جعفر علیه السلام را می‌فرمایی؟

فرمود:‌ «آری، هر کس قبر او را با معرفت به حقش، زیارت کند، پاداش او بهشت است، وقتی که کنار قبرش رفتی، در جانب سر، رو به قبله بایست و 34 بار الله اکبر و 33 بار سبحان الله و 33 بار الحمدلله بگو، آنگاه بخوان: السلام علی آدم صفوة الله.... تا آخر زیارت»

و در کتاب انوار المشعشین ذکر شده: «شخصی به زیارت حضرت رضا علیه السلام رفته بود، پس از بازگشت و عبور از راه همدان، به قصد کربلا حرکت می‌کرد، در عالم خواب، حضرت رضا علیه السلام را دید که به او فرمود: «چه می‌شد اگر از قم عبور می‌کردی و قبر خواهرم را زیارت می‌نمودی؟»



نوشته شده توسط : محبان الحسن | جمعه 89 فروردین 6 ساعت 7:29 عصر

تمام آنچه در این وبلاگ می خوانید
شعر ولادت امام حسن مجتبی علیه السلام
پیش نویس قانون 2015 عاری سازی ایران از سلاح هسته ای
آقا جان بطلب یا امام رضا!
زبان حال امام حسن عسگری علیه السلام
تسلیت باد شهادت امام حسن عسکری علیه السلام
آه کربلا، کربلا، کربلا
زمینه‏ ها و ریشه‏ های واقعه عاشورا در بیانات مقام معظم رهبری
غلامرضا سازگار-شعر مرثیه حضرت علی اکبر
حتما بخوانید/13واقعیت چینی که شاید نشنیده باشید
شرکت زنان در دسته های سینه زنی و زنجیرزنی /نظر فقها
[عناوین آرشیوشده]
blogکد بازی تمرکز حواس